Kestane Kebap

By Ekim 10, 2013 ,

Efeniiiim, kestane sezonunu açarak kışın gelişini resmen kabullenmiş bulunuyoruz...
Kestane bizim evin vazgeçilmezlerinden, özellikle de Hüma için... Ben de severim zaten kestaneyi ama Hüma hastası diyebilirim.  Geçen kış haftada 3-4 akşam yiyordu. Bu sene de hızlı bir giriş yaptık :)
Hüma ile ben kestane kebap tabir ettiğimiz ızgara versiyonunu seviyoruz yani bildiğimiz stil, evdeki imkanlar çerçevesinde fırında... Tolga ise küçüklerini çiğ, büyüklerini ise haşlanmış tercih ediyor.
Akşamları uyku öncesi sütle çok güzel oluyor kestane, tavsiye ederim. Hem tok tutuyor, hem faydalı hem de severek tüketilen bir yiyecek. Kışın sık sık alıyorum hatta dolapta bir avuç da olsa mutlaka bulunuyor, biz yemeyeceksek bile Hüma'ya az miktarda pişiriyoruz. Genellikle banyo sonrası ılık sütle tercih ediyor küçük hanım kestanelerini....
Bazen yazın bile aklına gelip sorduğu oluyordu. Dolayısıyla sezonun açılmasına çok sevindi, pişene kadar sabırsızlandı durdu ve de neredeyse tamamını bir güzel yedi. Zaten boyut itibari ile tam Hüma'ya göreydi, minik minik. Ayrancı Organik Pazarı'ndan alınanlardan....(Ayrancı Organik Pazarı ile ilgili deneyimlerim için tık tık)
Bu arada kestanenin kalorili bir şey olduğunu da hatırlatmak isterim, 6 adet kestane 1 dilim ekmeğe eşdeğermiş. Karbonhidrat açısından zengin... Ama aynı zamanda protein içeriyormuş ve B vitaminleri açısından da zengin... Detaylar için internette araştırma yapabilirsiniz tabii ama üşenirim derseniz ben Taylan Kümeli'nin yazısını okudum, buyrun siz de okuyun, tık tık...
Bu arada kestane şekerini de çok severim ancak Tolga'nın taa Bursa'dan kestane şekerinin anavatanından bir ton para verip alıp getirdiği pek meşhur markanın kestane şekerinde bile glikoz şurubu vardı, o nedenle artık asla yemiyoruz. Aklınızda olsun... Paranoyakça gelebilir ama arkasını okumadan hiçbir şey yemiyorum...

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.