bebek kozmetik ürünleri

By Şubat 06, 2012 ,

Daha hüma doğmadan kullanacağımız tüm kozmetik ürünlerini Mustela'dan almıştım. Birçok kişi tavsiye etmiş, çok memnun olduklarını söylemişlerdi. İlk etapta pişik önleyici kremini beğenmemiştik, hem kötü kokuyor hem de çok zor temizleniyor diye. Sonra pişik kremini de aldım ihtiyaç üzerine ve onu da hiç beğenmedim, bir kere hiç iyi gelmiyor hatta sanki daha da tahriş ederek pişiği artıyor gibi. Hem de yakıyor galiba ki Hüma pişik olduğunda Mustela'nın pişik kremini kullanınca ağlıyordu hep. Sonra mustela yerine nilgün teyzesinin tavsiyesi üzerine Sebamed'in pişik kremini kullanmaya başladık ve çok da memnun kaldık. Bu arada resimde de görüleceği gibi Sebamed'de bir çeviri hatası var, aslında "Healing Cream" ama Türkçe'ye "Pişik Önleyici Krem diye çevirmişler. İngilizcesi doğru, ürün tedavi edici bir krem önleyici değil. 
Neyse bu pişik kremleri ile ilgili şöyle bir tespitim var, sürekli ya da sık sık kullanıldıklarında etkileri azalıyor. O yüzden bana kalırsa değiştirerek kullanmak lazım. O nedenle sadece sebamed de bir süre sonra tek başına yetmez oldu. Ben de farklı farklı bir sürü pişik kremi denedim. Hametan, Desitin, Mothercare'in Sudo kremi, Bepanthen. Desitin acayip kötü kokuyor, çinko oksit var içinde yine de kötü pişiklerde işe yarıyor gibi. Sudo krem de aynı şekilde kötü kokuyor sanıyorum onda da çinko oksit var, kıvamı biraz tuhaf ama o da pişiklerde etkili hatta desitinden daha başarılı diyebilirim. Hametan'dan hiç fayda göremedim ben onun yerine hatta burada bahsettiğim tüm pişik kremlerinin yerine Bepanhten'i tek geçerim. Ben hem kremini hem merhemini alıyorum. Kızarıklık yoksa kremi, kızarma varsa merhemi kullanıyorum. Bepanthen kullanmaya başladığımdan beri hiç pişik oldu diyebileceğim kadar kötü olmadı. Sadece hafif ya da orta düzeyde kızarıklık oluyor zaten bepanthen bir bilemedin iki seferde geçiriyor. Sebamedi de genelde çantamızda taşıyoruz. Mustela'nın pişik kremlerini attım ama Sudo krem ve desitini nolur nolmaz diye saklıyorum.  


Gelelim diğer bebek kozmetik ürünlerine. Hüma doğduğundan beri Mustela'nın şampuan, vücut nemlendiricisi ve yüz kremini beğenerek kullanıyordum. Hatta klasik yüz kremi hümaya yetmediği için bir de "Cold Cream" denen daha yoğun yüz kreminden almıştım. Fakat Hüma'nın cildi maalesef atopik (yani egzama oluyor, pul pul kuruyor filan) o yüzden atopik ürünlerini denedim bir ara ama kremi çok yoğun gelmişti, sürmesi zor diye beğenmeyip yine klasik vücut nemlendiricisini almıştım. Artık kışın iyice derinliklerinde olduğumuz soğuk ve kuru günlerde hümanın kol ve bacakları pütür pütür ve pul pul olmuştu. Ben de arada sırada Locoid denen hafif kortizonlu kremden sürüyordum mecburen. Fakat en son eczaneye gittiğimde oradaki kız ısrarla Bioderma'nın ABCderm serisini tavsiye etti. Hatta geçen sefer bana denemem için tester vermişlerdi ama ben bir tek susuz temizlik denen temizleme losyonunu kullanmıştım ve beğenmiştim ama fiyatı biraz fazla geldiği için almamıştım. Bu sefer Biodermanın Mustela'dan çok daha doğal olduğunu, atopik cildi varsa kesinlikle Bioderma kullanmam gerektiğini söyleyince, bir de beğenmezseniz getir diyince hadi dedim Bioderma alayım. Hem şampuanı hem de nemlendiriciyi Biodermanın ABCderm serisinden aldım sonuç olarak. 
Her ne kadar göz yakmıyor demiş olsalar da şampuanı önce Tolga üzerinde denedik, gerçekten de göz yakmıyormuş. Gerçi o gözünün içine soktuğu için biraz yakmış ama Mustela ile karşılaştırınca aynı olduğunu söyledi. Bu arada Sebamedin şampuanı göz yakıyor bence, Mersin'de Mustela bulamayıp Sebamed almıştım ama daha çok kendim için kullandım diyebilirim. Neyse Bioderma hakikaten göz yakmıyor hem de şampuanın ferah ve çok hafif bir kokusu var hatta yıkandıktan sonra üzerinde kalmıyor bile denilebilir ki bence ideal çünkü bebek kokusunu bastıracak bir ürün tercih etmiyorum. 


Nemlendiriciyi ise bu sefer Ato+ aldım yani atopik ciltler için, kıvamı biraz daha yoğun ama Mustela ile kıyaslandığında sürmesi daha kolay. Bu ürünü kullanmaya başladığımızdan beri cildindeki o kuruluk ve pullanma gitti. Artık kortizonlu krem ihtiyacı kalmadı. Ürünün tam adı Bioderma ABCderm Ato+ Emollient Balm, fotoğraf yanda. 
Bioderma'nın fiyatları Mustela'ya göre biraz daha pahalı, özellikle nemlendiricinin fiyatı bana yüksek geldi (69 TL) ama değer zira kortizonlu kremi kesebildim böylelikle. Bir de şöyle bir tespitim var, Mustelanın kremini , biraz da cildine yeterli gelmediğinden olsa gerek, fazla fazla sürmek zorunda kalıyordum ama Bioderma için böyle bir durum yok. O nedenle de daha uzun gidiyor. 
Ben 200 ml olanlarını almıştım keşke büyük boylarını alsaydım dedi çünkü Hüma neredeyse hergün banyo yapıyor ve de ürünler çabuk tükeniyor. Bu arada kimileri aman üşür bu soğukta hergün yıkanır mı dese de, doktor hergün yıkanmasını tavsiye ediyor. Hem de yemek yerken öyle bir batırıyor ki Hüma'cım kendini, özellikle de akşam yemeklerinde, (ellerini saçlarına filan sürüyor bütün yüzü yemek oluyor vs.) hergün yıkamadan olmuyor. Ayrıca da alıştı hergün yıkanmaya yıkanmayınca akşam azması bir türlü bitip de sakinleşemiyor. Uyku öncesi banyo şart. Hüma zaten bıcı bıcı diyince koşarak gidiyor banyoya :)

Bunları da Okuyabilirsiniz

3 yorum

  1. Merhaba, bebek ürünleri konusunda oldukça hassasım. Doktorumuzun tavsiyesi üzerine Biobaby ürünlerini tercih ediyorum. çok da memnunuz. herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye için teşekkürler.. deneyeceğim..

      Sil
    2. Pişik kremi olarak Desitin kullanıyorum. Oldukça da memnunum. Desitin pişik kremi kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil