hümanın ev halleri

By Ocak 31, 2012

Son zamanlarda yine epeyce ders çalıştım. Bir yetmedi iki sınava girdim :) İlk finalde başarılı olamayanlar için hoca kurtarma sınavı yaptı da geçtim Allahtan şu stokastikten. Bu arada da Ankarada hava fena.. -14'lerde, sokaklarda kar buz, çamur... Dolayısıyla 11-12 gündür neredeyse hiç dışarı çıkamadık. Zaten ankarada yapacak birşey bulamadığımızdan bolca alışveriş merkezlerinde vakit geçirir olmuştuk havalar soğunduğundan beri ama benim sınavlar, kar yağışı filan derken bir de üzerine okulların tatil olması nedeniyle alışveriş merkezlerinin ana baba günü olması ve bu arada beta ve zatürre salgını da eklenince artık alışveriş merkezlerine de gidemez olduk. Hem eczacı uyarmış aman kalabalık yerlere gitmeyin salgın var diye hem de geçenlerde haberlerde bahsetmişler. Hal böyle olunca da ev kuşu olduk iyice. Bu kadar evde durmaya ne hüma alışkın ne de ben. Ben bu koşullarda dışarı çıkmaktansa evde otururum diyip fazla şikayet etmiyorum, bir de zaten sınavdı filan derken ancak kendime geldim diyebilirim. Ama hüma çook sıkıldı evde. Hatta o kadar sıkıldı ki şimdilik alıştı bile diyebilirim bu duruma :) Bir ara hiç bir şekilde oyalayamıyordum evde. Napalım annecim ne istersin diyince ya anneannesine gitmek istiyordu bari oraya gidelim dercesine ya da sokak kapısının önüne oturuyordu gidip. Artık biraz biraz sözlü iletişim kurabilmeye başladık, zorda kalınca derdini anlatıyor. Mama, meme, nennen, anneanne, attaa, hu filan derken artık ne istediğini de söylüyor bazen. Bu aralar favori kelimemiz havuç. O havuç dedikçe biz gülüyoruz hauç diyor zaten. Dün de elma ve yoğurt demeyi öğrendi. Anne, baba, da(dayı), dede, gül(bizim yardımcı çok seviyo hüma kendisini), cici bunları zaten bir süredir söylüyordu. Bir kitapta bir bebeğin bir kelimeyi öğrenmesi için 200 kez cümle içinde kullanıldığını duyması gerekir diye yazıyordu ama bence çok daha çabuk öğreniyorlar. Kaç kez havuç demişizdir ki yani.. Bir de ona öğretmek gibi bir çabamız olmaksızın biz annemle havuç var mı yok mu diye konuşurken birden havuç diye atlamak suretiyle söyledi ilk kez. Şimdi artık biliyor hangisi havuç hangisi elma hangisi muz. Oyuncaklarını da tanıyor, isimleriyle isteyince getiriyor. İşte böyle ev içi faaliyetler geçiyor vakit. Bu arada hüma yürümeye başladı. 2 ay önce bir yerlerden tutanarak ayakta duruyor, yavaş yavaş yürüyordu, sıralıyordu yani. Sonra 3 adım 4 adım derken son 10 gündür artık iyice yürüyor. O da kendini yürüme çalışmalarına verdi bu arada. Bir de güzel uyuyor bu aralar; hava soğuk, bir de yoruluyor yürümeye çalışmaktan ondan herhalde.

İşte hümanın ev hallerinden kareler. Aslında bu fotoğraflar aralık ayında çekildi. Ama o sıralar yazamadığım için şimdiye kaldı paylaşması. Alttaki üçüncü fotoğrafta üzerindeki çıtçıtlarını yaptırmadığı bir tulum aslında daha doğrusu altını bağlatmadan kaçtığı için bezi filan da yok. Son günlerde bu küplerle çok güzel oynuyor içiçe koyuyor onları sonra geri çıkarıyor tekrar koyuyor filan. Birkaç tanesi de banyoda duruyor, onların içinde su dolduruyor sonra boşaltıyor bir de ördeği koyuyor içlerine.
Bunlarda hümanın çamaşırlarla boğuştuğu bir günden. Bu fotolar da aralık ayında çekilmiş, daha yeni kendi kendine adım atıyordu, hemen gidip çamaşırlara dadanmıştı. Tutup çekiyordu filan. 



Tabii ki hüma kardan geri kalmadı. İlk başlarda pek gözü tutmamıştı bu kar olayını ama sonradan sevdi. Kar yağıyor diyince hemen kafasını kaldırıp dışarı bakıyor artık. Evde olduğumuz günlerde bol miktarda camdan dışarıyı seyrediyoruz. Hümacık pencere kuşu oldu. Geçen hafta cuma günü hüma akşam üstü akşam üstü isyanlardaydı biz de aldık indik kapının önüne, epeyde yağıyordu kar ama olsun sıkı sıkı giyindik. Aslında hümaya kalsa sokaktan aşağı doğru yürümek istiyordu ama biz bile korka korka adım atarken onu en fazla yere bastırabildim. Bu kadarını bile göremeyen bebek çoktur zira bir sürü insan değil kara bastırmak burnunu ucunu çıkarmıyor sokağa. Aslında daha önce de çıkmıştı kar oynamaya dedesi ve anneannesi onu parka götürmüştü, hatta karlarda bile yuvarlamışlar ama fotoğraf çekmemişler o yüzden bir tek bunlar var şimdilik karda çekilen. Ama bu kış daha bitmez biz daha çok fotoğraf çekeriz karda kışta :(

Bunları da Okuyabilirsiniz

2 yorum