mama sandalyesi ve ana kucağı olayı

By Aralık 19, 2011 ,

ne zamandır şu mama sandalyesi olayı ile ilgili iki satır bir şeyler yazmak istiyorum, belki yeni alacak olanlara faydası olur hem de fikrimi söylemezsem çatlarım... Piyasa da envai çeşit mama sandalyesi ve ev tipi tabir edilen ana kucağı var. Portatifinden çeşitli atraksiyonlar yapanına, ucuzundan pahalısına.. Ben ilk başlarda hem mama sandalyesi hem de ana kucağı olarak kullanılabilecek bir şey aramıştım. Daha doğrusu yüksek ana kucağı aramıştım, sonra da mama sandalyesi olur diye düşünmüştüm. İlk beğendiğim (hatta bunu daha hüma doğmadan önce beğenmiştim) ankarada Bebek by Pikkolo diye bir mağaza var orada, Tahran caddesindeydi yerleri yenice Panora'ya taşınmışlar. Fresco diye bir mama sandalyesi. (http://www.bebekbypikkolo.com/tr/urunler/item/fresco-classic.html?category_id=12)

Gerçekten çok güzel, hem şık hem de kullanışlı. Türkiye'de yeni bir ürünmüş Amerika'dan geliyor. Fakat fiyatı bana çok gelmişti açıkçası o nedenle alamadım. Bir de amerikadaki birkaç sitede ürün ile ilgili olumsuz eleştiriler vardı ama hangi ürünle ilgili yok ki zaten. Fiyatı 1000 TL civarındaydı geçen sene şimdi nedir bilmiyorum ama bu hem ana kucağı hem de mama sandalyesi olabiliyor o yüzden uzun süre kullanılabilir diye düşünüyorum. Paranız varsa bence alın.Bu arada fresco'ya çok benzer hatta taklit denilebilir birkaç mama sandalyesi daha var bilinen markaların birinde ama aynı havayı verememişler.
Bunu almayınca klasik ana kucaklarına baktım bir süre. Hüma'nın ilk aylarda biraz gaz sancıları oluyordu o yüzden ben de titreşimli ana kucağına takmıştım kafayı ve öyle bir şey aldı dedesi. Casual markası işte bakınız yanda; ama titreşim olayı hiçbir işe yaramadı zaten hüma da hiç hoşlanmadı titreşimden. Müziklerini de pek beğenmedik açıkçası ama yine de anakucağı olarak 3-4 ay kullandım, artık ayakları sığmıyor hümanın.Oyuncaklarını asıyordum onlara ulaşmaya filan çalışarak bir süre oyalanıyordu. Hatta burada tek başına vakit geçirmeye alıştığı için belki de şimdi de odasında bir süre (yarım saat kadar) bırakabiliyorumkendi haline. Eğer klasik ana kucaklarından alacaksanız yağmur'unkini tavsiye ederim. Kraft markası kesinlikle daha kullanışlı bir kere güzel sallanıyor hüma izmir sıcağından uyuyamadığında balkonda uyutmuştuk kendisini ana kucağında. 
Bu klasik ana kucağını aldıktan sonra mothercare'da tam da istediğim gibi bir anakucağı-mama sandalyesi gördüm üstelik fiyatı da uygundu ve bunca zaman burnumun dibindeymiş ama ben farketmemişim sanırım bu tip şeyler için mothercare'a pek bakmıyordum o zamanlar ama en azından bir göz atılmalı mutlaka. Brevi b fun markası. Fresco ile aynı işi görüyor gibi görünüyor ve fiyatı o zaman 350 TL civarındaydı.  Birkaç blogda gördüm sanıyorum kullananlar rahat etmiş. Ben bu ürünü geç kefşettiğim için alamadım açıkçası. Siz kaçırmayın alın. .
Ana kucağı-mama sandalyesi olayını kaçırdığım için mama sandalyesi almayacaktım çünkü kuzenimden gelen bir tane chicco marka vardı. Bizdeki 5-6 yıl öncesinin modeli ama itina ile kullanılmış ve temiz durumda, bu arada aynısı hala satılıyor sanıyorum chicco poly olması lazım. Fakat izmirde yağmurun kullanmakta olduğu ikea'nın mama sandalyesini görünce ondan bir tane alalım dedik çünkü beş aylık hüma için boyutları ideal geldi, hem de zaten bize her halükarda iki tane mama sandalyesi lazımdı, malum iki ev. İyi ki de almışız zira ikea mama sandalyesini tek geçerim, hem ucuz 45 TL hem de bizim bıdıklar için çok rahat. Boylarına uygun. Chicco'nunki çok büyük çocuk içinde kayboluyor, üzerinde 6 aydan itibaren kullanılabilir diyor ama hüma neredeyse 9 aylık hala rahat edemiyor onda. Bir kere yatık duruyor çocuk hakim olamıyor sofra olayına. Sehpası yüksekte filan. O anlamda ikea'nın mama sandalyesi çok elverişli, dik duruyor, boyuna uygun, etrafı görebiliyor hem de kolay taşınıyor zira hafif ve olabildiğince kompakt. Temizliği de kolay, düz plastik neticede, girinti çıkıntı vs yok. Dolayısıyla eğer sadece mama sandalyesi olarak kullanılacak bir mama sandalyesi arıyorsanız kesinlikle ikea'nınkini alın derim. Bu arada şu minderi almıştık biz ama neredeyse hiç kullanmadık boşuna 10 TL verip de almayın derim.
Naçizane not: Müge ile sürekli fikir alışverişinde olduğumuzdan, yani hem yağmurcuğun hem de hümanın kullandıkları ve kullanmadıklarını bildiğimden yorumlarım iki anne gücündedir. Güvenebilirsiniz bence :)

Bunları da Okuyabilirsiniz

6 yorum

  1. heyo tam da mama sandalyesi tavsiyesine ihtiyacim vardi!!:)ikeanin ki biraz stabil degil gibi duruyor? Ama hic bakmadim bilemedim. Poly yi abimler kullaniyor tavsiye etmislerdi hatta ana kucagi da oluyormus diye cok heveslenmistim ben yaa:) Uzayin ana kucagi fisher price in titresimli bir modeli valla iyi ki var ohh dedigimiz bir nimet bu:) Uzay 4.5 aylik ve bu alet biraz kucuk gelmeye basladi ama...Fresco da cok fantastikmis ve fiyatlara inanamiyorum!!:) $300-400 burda cooook bence....

    YanıtlaSil
  2. Aynen katılıyorum Sana bizde kuzenden kayma chiccoyu kullanıyoruz gercekten haddinden fazla büyük. bence ilki güzel bi dahakine inşallah:)))

    YanıtlaSil
  3. ikeanınki gayet stabil.. hiç bir sorun yaşamadık şimdiye kadar ki hüma mama sandalyesinden sarkmak suretiyle dolap kapaklarını açmak masaya uzanmak gibi fantastik işler peşinde. bildiğim kadarıyla yağmurun da bir vukuatı olmadı..

    YanıtlaSil
  4. Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim ama araştırmalarıma göre biraz büyüyünce bacaklarının sığması konusunda sorun oluyormuş sanırım.

    YanıtlaSil
  5. IKEA yı çocuk kaç kg olana kadar kullanabilir rahat olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, açıkçası bilmiyorum. en iyisi ikea'nın web sitesinden bakmak herhalde.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.