hüma kuşunun son maceraları

By Aralık 08, 2011

Bu sabah gözümü açtığımda hüma yarı beline kadar doğrulmuş yatağın başında duran telsize uzanmaya çalışıyordu. Gözümü açtım, göze göze geldik ve kuşum kim bilir ne kadar zamandır planlamakta olduğu telsizi ele geçirme eylemine bir adım daha yaklaşmanın heyecanıyla karşımda o tavşan dişleri ile gülüyordu. Sonra yuvarlandı babasına sardı biraz sonra tekrar bana yuvarlandı. Bu aralar biraz emekleme gayreti var gibi görünüyor ama yine de yürümek konusunda gösterdi ilerlemeyi gösteremedi. Ellerinden tutulduğunda gayet rahat ve dengeli bir şekilde yürüyor hatta koşarcasına hızlı bazen. Bir yere tutunarak sağa sola adım atabiliyor, ellerini bırakıp kısa süreli bir şeyle ilgilenebiliyor hatta alkış yapabiliyor. Su içtikten sonra ohh diyor. Bu sabah yatakta bir süre alıkoydum onu, hemen kalkmadım ben de, bir süre oyalandım, Hüma'nın üstünü filan değiştirdim. Sonra biraz yürüdü yürütecini gördü ben de ona koydum, o arada üstümü filan değiştirdim. En sonunda yürüteçten aldım biraz dolaştık evde ve kahvaltı hazırlamak için kendisini odasına oyuncaklarına bıraktım bir ohh çekti bizim kuş meğerse oyuncaklarına gitmek için sabırsızlanıyormuş. Baba, dede, anne, atta bir süredir diyordu zaten son zamanlarda gel ve hadi diyor, bir de mama. Sabah kahvaltıda mama mama diye mızırdandı onu verdik beğenmedi bunu verdik beğenmedi en sonunda ıhlamur ve su içti, istediği onlar mıydı bilmiyorum ama henüz parmakla göstermeyi tam kavrayamadığı için zorlanıyor. Anlattık filan bunların hepsi mama hangisini istiyorsan onu söylemen ya da göstermen lazım dedik, dinledi baktı ama uygulamada başarılı olamadık.
Bir de kitabı alıp güya kitap okuyor kendi kendine mırıl mırıl... Yalnız bu uyumadan önce kitap okuma olayı hakikaten işe yarıyor galiba uykuya hazırlık anlamında, ben akşam değil de öğlen uyuyacağı zaman deniyorum özellikle de uykusu gelmişse ve hala aklı bir şeyler yapmak peşindeyse, kesinlikle etkili. Bakalım akşam da deneyeceğim yakında. Ama akşam uyku öncesi biraz yoğun oluyoruz ve aşağı yukarı bir uyku öncesi rutinimiz var. Bizimle beraber akşam yemeği, sonra vakit varsa yediklerini biraz sindirene kadar oyun ya da evde yürümece ya da çeşitli aktiviteler sonra bıcı bıcı, sonra zaten bir süre onun kremi, bakımı, giyinmesi vs. Sonra da meme ve uyku. Kitap okumayı da bu rutine dahil etmek istiyorum ama banyodan sonra genellikle artık uyku iyice bastırmış oluyor. Bakalım deneyeceğiz. 
Bu arada şu parmağa takılan diş fırçalarından aldım hüma için Nenedent. Zaten ben şarjlı diş fırçası kullandığım için epey ilgisini çekiyordu diş fırçalamam şimdi söylüyorum bir de "bak ben dişlerimi fırçalıyorum" diye. 
Banyodan sonra ben hümayı giydirirken verdim eline o parmak diş fırçasını biraz da gösterdim bak böyle yapacaksın diye, gerçi o daha çok dişlerini kaşıyor ama olsun en azından temizleniyor. Arada da ben alıp biraz da ben fırçalıyorum. Bizim doktor 2 yaşına kadar gerek yok dedi ama bence her gün olmasa bile arada iyi olur. Bir de dilini temizlemeyi başarabilsem daha iyi olacak. Bu arada diş macunu sürmüyordum fırçasına ama dün ilk defa çok az sürdüm sanırım rahatsız etmedi. Bakalım bugün dilini temizlemeyi de deneyim.

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.