Kürtaj ve polemikleri...

By Haziran 04, 2012


Günlerdir memlekette ortalık kan revan, tecavüzler, kürtajlar havada uçuşuyor.. Bu konuların tartışılmasına ve insanların fikir beyan etmesine karşı değilim, eminim birçok kadın değil ama gündem malzemesi yapılmasına, kelli felli devlet adamlarının işi gücü bırakıp bu konularla yatıp kalkmasına karşıyım...
En çok da bu tartışmalardaki seviyesizliğe...

Siyaset adamlarının konular hakkındaki birbirinden muhteşem açıklamaları malumunuz ancak öte taraftan sosyal medyada olsun, televizyonlarda olsun bu konular didik didik edilmekte, nedense bilhassa da erkekler tarafından... Özellikle sosyal medyada insanlar birbirlerine sataşmak ve hatta hakaret etmek suretiyle kürtajı ve tecavüzü konuşmakta... Bana kalırsa türk toplumunun iki yüzlülüklerinden birkaçı birden daha ortalığa döküldü... 
Hem de erkeklerin kadınlarla ilgili konulara müdahale etmekteki hevesi...

Öncelikle daha çok değil birkaç sene önce bazı erkek kişilerinin televizyondaki kadın pedi reklamlarından rahatsız olduklarını, seviyesiz bulduklarını duymuş ve şaşırmıştım... Ancak görünen o ki şimdi kürtajdan bahsedilmesinden aynı bağlamda tecavüzden, tecavüz bebeklerinden ve hatta kürtaj yasağına karşı olanların kaç kez kürtaj yaptırdığından tutun da cinsel hayatlarına kadar birçok konunun da fütursuzca ve terbiyesizce tartışılmasından hatta buna tartışma da denmez ortalığa dökülmesinden aynı şekilde rahatsızlık duyulmuyor olacak ki konu derinleştikçe derinleşiyor...

Kürtaj yasağını savunanlara, tecavüze uğrayan kadınların da doğurması gerektiğini söyleyenlere, (sırf bu sözleri ilk söyleyenler değil)  sağda solda bu görüşleri savunanlara sormak lazım, kızları tecavüze uğrasa mesela doğur kızım mı diyecekler, doğur devlet bakar devlet bakmazsa ben bakarım, ona dedelik yaparım filan... Ya da aynı şekilde karısının başına böyle bir şey gelse, o zaman gidip tecavüze edeni mi öldürecek yoksa karısını mı? Yoksa bebeğe babalık mı yapacak? Öyle uzaktan atıp tutması kolay.. Hepsini bıraktım, sevgilisi istemeden hamile kalan bir erkek kendi elleriyle gidip kürtaj yapan doktor aramayacak mı? Yani sanki bizim memlekette hiç evlilik dışı ilişki yaşayan yokmuş gibi, hiçbir erkeğin sevgilisi, metresi, dostu yokmuş gibi... Kürtaj yasağını savunanlara sormak lazım sevgilin, dostun hamile kalsa ne yapacaksın en basitinden?
Ama tabii öyle şeyler olmaz bizde, zira çok müslüman çok namuslu ya herkes bir tek tecavüze uğrayan kadın ile doğurmak istemediği bir bebeği aldırmak isteyen kadın namussuz... Bir onlar kötü.. Bir onlar kaşar...

Bu ne ikiyüzlülük bu ne iğrençliktir yaa. Koskoca adamlar utanmadan sıkılmadan neleri konuşuyorlar, hayret ve tiksinti ile bakıyorum...

Öte taraftan bir de bunları destekleyen türbanlı genç ablalar var, twitterda facebookta... Onlara diyecek bulamıyorum... Bir kadın kürtaj yasağına karşı diye başka bir kadını kaşarlıkla kevaşelikle filan suçlar mı? Buradan yola çıkarak bekareti vurgular mı? Nasıl yaaa, nasıl?
Gerçekten iki yüzlülüğün, iğrençliğin haddi hesabı yok... Bir de bu son dönemlerde türeyen yeni nesil mutant türbanlı kızlar/kadınlar (tüm kapalılardan bahsetmiyorum ama aklı başında insanlar ayrımı çok iyi anlar diye tahmin ediyorum, zira görünen köy kılavuz istemiyor) ayrı bir değişik, eminim birçok kişinin de dikkatini çekiyordur, baş kapalı ama dikkat çekmede üstlerine yok.. Hatta birçok başı açık kadından daha çok dikkat çekiyorlar kılık kıyafetleri ve makyajlarıyla... Sevgilileriyle sağda solda parkta, cafede sarmaş dolaş yalap şap takılan onlar değilmiş gibi bir de kalkıp namus taslıyorlar millete... Kalkıp kürtaj yasağından yola çıkıp başı açık kadınlara laf atıyorlar... İnanmak mümkün değil...

Bu konu uzaaar gider, buradan yola çıkarak daha neler neler konuşulur... Daha ne ikiyüzlülükler, daha ne iğrenç, örümcek bağlamış fikirler dökülür ortaya...
Ama artık yeter, herkeste olduğu gibi bende de bir mide bulantısı ve tiksinti oluştu o nedenle artık bu konuyu konuşmak, tartışmak istemiyorum. Karışıyım bu şekilde konuşulmasına, tartışılmasına böyle seviyesizce, kadınların işine karışılmasına karşıyım...

Son olarak tecavüzün toplumda bu şekilde normalleştirilmesinden (diziler, yasalar ve polemikler vasıtasıyla), kadınlığın aşağılanmasından, siyaset malzemesi yapılmasından, kadın bedeni üzerinden dönen polemiklerden, kadının bedeni üzerinde söz ve hak sahibi olmaya çalışılmasından çook rahatsızım....

Bana ve benim gibi daha birçok kadına ve duyarlı, mantıklı erkeklere bu konularla bu rahatsızlığı verenler UTANSIN....Ama utanmayacaklar biliyorum, her zamanki gibi biz utanacağız biz sıkılacağız bu saçmalıklardan...

Bunları da Okuyabilirsiniz

2 yorum