Saatleri Ayarlama Enstitüsü

By Nisan 29, 2015 ,

Kitap okumak güzel şey... Keyifli, doyurucu... Bu aralar fena sardım, eski günlerdeki gibi...Mutluyum.. 

Neredeyse haftada 1 kitap bitirme hızında okuyorum :)) Genelde işe gidip gelirken serviste ama akşamları yatmadan önce de okumaya çalışıyorum. 
Kitap kulübü olayı da şahane oldu.  Hep isterdim, şimdilik emekleme aşamasında, aslında daha kalabalık olmasına rağmen 3-5 kişinin aktif takip ettiği bir durum ama bakalım... Umutluyuz.. 
Ne Okuyoruz yazısını yazdığımda Tutanamayanları okuyordum. Onu bitirdikten sonra Yeni Yıl, Kitaplar ve Kahve yazımda bahsettiğim Murat Gülsoy'un Gölgeler ve Hayallar şehrinde kitabını okudum. Güzel kitap, kolay okunuyor;zaten mektuplardan oluşuyor. Murat Gülsoy'un anlatımını, dilindeki yalınlığı seviyorum. Tavsiye ederim. 
Sonra sıra geldi Saatleri Ayarlama Enstitüsü'ne... Kulüpte benim önerimle okumaya başladık. Açıkçası ismini duyduğum, merak da ettiğim ama hiç okumaya yeltenmediğim kitaplardan biriydi; Ahmet Hamdi Tanpınar da lise edebiyat derslerinden kalma bir isimdi benim için... Şimdi ise çok farklı. Saatleri Ayarlama Enstitüsü başlarda dili ağırmış gibi gelen ama okudukça akıcı dili, inanılmaz anlatımı, birbirinden absürd karakterleri ile çok renkli hatta oldukça sürükleyici bir kitap. Kitabı okurken Ahmet Hamdi Tanpınar'ın çok kıvrak zekalı bir adam olduğunu düşündüm, okudukça, tespitlerini, benzetmelerini, esprilerini gördükçe bu düşüncem daha da pekişti. Kesinlikle tavsiye ediyorum, ıskalamamak lazım. 

Bu vesile ile bir aktiviteyi de duyurmak istiyorum. Nisan-Mayıs ayları Ankara için aktivite cenneti, Müzik festivali, film festivali, caz festivali.... Takip ediniz :)
Neyse 26. Ankara Uluslararası Film Festivali var, 23 Nisan-3 Mayıs tarihleri arasında. Festival programı için tık tık
Esas konumuz ise festival kapsamında "Tanpınar Olsa Bu Filme Bayılırdı" diye bir bölüm var, akademisyen ve yazarların Ahmet Hamdi Tanpınar gözüyle seçtiği filmlerden oluşuyormuş. Tanpınar'ın bayılacağı filmler için tık tık
İşte böyle ilginç bir tesadüf oldu, bu filmleri bir ara izlemek istiyorum, festivalde gidebilecek miyim bilmiyorum ama güzel olmuş, hoş olmuş...

Bu arada son dönemlerde kendi okuduğum kitapları da paylaştığım "Ben Ne Okuyorum" diye bir bölüm oluştu blogda. Tavsiyeler'in altında. 
Unutmadan söyleyim blog tasarımı değişti (yoksa fark edilmedi mi??), alt başlıklara, bölümlere ayrıldı. Aslında epeyce de oldu, bunu duyurmadım ama şöyle bir bakın bakalım nasıl olmuş :)

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.