Hüma'nın Başucu Kitapları

By Ağustos 01, 2013 ,

Hüma'cığım tam bir kitap kurdu (maşallah diyin)... Daha öncede bazı yazılarımda bahsetmiştim bundan. Gün içinde olduğu gibi gece uyumadan önce de mutlaka ama mutlaka kitap okuyoruz. Aslında uzun süre Hüma'nın bir uyku öncesi ritüeli yoktu. Zaten emerek uyuduğundan en büyük ritüel zaten belliydi. Emmeyi bıraktın sonra ise yerine kitabı koyduk. Çok da güzel oldu. Zaten kitap okumayı sevdiği için en uyumak istemediği zamanda bile hadi kitap seç de uyumaya gidelim dediğim anda salondaki kitaplıkta (Hüma için Kitapçı orası, bakınız Hüma Ne Okuyor yazım; o günden bugüne Hüma'nın kitapları üstteki 3. rafı da kapladı :) ) kendisine ayrılmış rafların önüne koşturuyor. Bazen çok kısa sürüyor seçmesi, bazen de epeyce bir bakındıktan sonra hakikaten epeydir okumadığımız bir kitapla geliyor. Bazen sen seç diye bana lütfediyor bu önemli vazifeyi, bazen de asla benim seçmeme izin vermiyor, gününe göre işte... Ama mutlaka kitap okunuyor uyumadan önce. Çok yorgun olduğumda ikna etmeye çalışsam da razı olmuyor. Tabii ki şikayetçi değilim bu durumdan. Hatta okumayı seven, şimdiden bir kitap kurdu olan bir çocuğum olduğu için çok mutluyum, kendimle de Hüma ile de gurur duyuyorum. Umarım bu alışkanlığını hiç bırakmaz. 

Bazen soranlar oluyor Hüma'ya kitap okumaya ne zaman başladın diye. Ne zaman olacak hemen diyorum ben de. Yani şöyle ki, o ilk 3-4 hafta geçtikten ve evde kendi halimizde kalmaya başladıktan sonra başladım kitap okumaya. Başlarda kendi okuduğum kitapları yüksek sesle okuyordum. O da anakucağına ya da koltukta yatıyor, dinliyordu. Sonraları artık biraz daha ele avuca gelmeye başladığında kucağıma oturtup dergi okumaya başladım. Rengarenk sayfalarla kendinden geçiyordu, ben de böylece hem onu eyliyor hem de istediğim şeyleri okuyabiliyordum. Sonradan baktım ki dinliyor, resimli kitaplar almaya başladım. 2-3 aylık olduğu zamanlarda küçük bir hikaye kitabını sonuna kadar dinliyordu. Daha büyüdükçe ve etrafına olan farkındalığı arttıkça dinleme süresi kısalmıştı, ben de o sıkılana kadar ne kadarını okuyabiliyorsam o kadarını okuyordum. Bir dönem kitapları sadece kemirmek için kullandığı da oldu :) Ya da yine Hüma Ne Okuyor yazımda bahsettiğim ve fotoğraflarına yer verdiğim gibi kitapları başka amaçlarla kullandığı da...
Ama sonuçta bu vesile ile okuma alışkanlığı kazandığına inanıyorum. Anne-Kız Günü yazımda da bahsetmiştim. 


Bu aralar Hüma'nın en sevdiği 2 kitap var. Birincisi son birkaç aydır favorisi, geceler boyunca arka arkaya bu kitabı okuduğumuz oldu. İş Bankası Yayınları'nın Orman Orkestrası Müzikli  Kitabı. Sevgili Zeynep ve Hakan Hüma'ya doğum gününde almışlardı bu kitabı, ilk başlarda pek ilgilenmemişti ama sonradan o kadar çok sevdi ki başucu kitabımız oldu. Hatta o kadar çok okuduk ki baştan sona ezberden geçebilirim :) Neyse ki kitap hakikaten çok keyifli.. Orman orkestrasında hayvanlar entrümanları çalışıyor. Sağ taraftaki düğmelere basınca sincap, köstebek, gelincik, tilki ve porsuk sırayla flüt, ksilifon, gitar, keman, piyano çalıyor ve en son tuşla da hepsi bir arada çalarak orkestrayı oluşturuyor. Müzikli kitapların genelde sesleri pek hoş olmuyor ben o nedenle tercih etmiyordum ama bunun sesleri çok temiz ve güzel. Böylece enstrümanları ve hayvanları öğrenmiş oluyorlar. Kitapla ilgili tek eleştirim enstrümana göre gelir durumuyla ilgili farklılık var, örneğin piyano çalan Porsuk Bey alenen zengin, evinde rahat koltuğunda oturuyor, öte tarafta keman çalan tilki ise açık ara fakir zira kiyafetleri yamalı vs. Resimleri daha normal, böyle bir ayrım gözetmeden çizebilirmiş.

İkinci en sevdiği kitabı da Küçük Vak Vak Haydi Beni Bul. Küçük Vak Vak'ın başka kitapları da vardı bizde. Ama Hüma'nın son günlerdeki favorisi yeni aldığımız Haydi Beni Bul. Bu kitapta anne ördek ile yavruları saklambaç oynuyor. Yavrular tek tek saklanıyor ve anne ördek de sırayla onları buluyor. İnanılmaz keyif alıyor Hüma'cığım okurken. Acaba Küçük Vak Vak nerede? kısmında mutlaka yerini gösteriyor hemen. Kitaplar böyle interaktif olabildiğinde daha da keyifli oluyor sanırım çocuklar için...

Bu arada Haydi Beni Bul ile birlikte Küçük Vak Vak Uyku Zamanı'nı da almıştım, hem de içeriğine bakmadan. O kitap ise Hüma'nın hiiç hoşuna gitmedi çünkü uyumak için yatan yavru ördekler sürekli baykuşu, ağacın gölgesini vs. canavar sanıp korkuyorlar ve annelerini çağırıyorlar. O güne kadar gerek Monsters Inc. filmi gerek D&R'da satılan şimdi adını hatırlayamadığım peluş canavarları çok seven ve hatta uyku arkadaşı yapan Hüma, o kitabı okuduktan sonra canavarları yere atmak suretiyle yatağından uzaklaştırdı. Sanıyorum canavardan korkması gerektiğini öğrendi :( Hemen ortadan yok ettim kitabı, bakalım unutacak mı?
İşte bunlar Hüma'nın son günlerdeki sevdiği kitaplar, tabii ki bir süre sonra bunlardan sıkılıp yeni kitaplara takılacaktır. Ama her ikisi de çok güzel kitaplar, tavsiye ederim. 

Bir de unutmadan çocuklarınıza kitap okuyunuz efendim. Hangi yaşta olursa olsun. Siz de kitap okuyunuz, çocuklar bizleri model olarak alıyor, bütün akşam tv seyredip sonra da hadi çocuğum kitap oku demek işe yaramayabilir ki örneklerini özellikle daha büyük çocuğu olan çok insanda görüyorum. O yüzden siz en iyisi mi kitap okuyun hem kendinize hem de çocuklara. Bir de etrafınızda yeni doğum yapmış dahi olsa çocuğu olan varsa onlara hediye olarak kitap alın (bence), kitap okumayı tavsiye edin. Kitap okuma alışkanlığının küçük yaşta kazanıldığını anlatın.  

"En Az 3 Çocuk Eğitin"...


Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.