Hüma Ne Okuyor?

By Aralık 17, 2012 ,

Hüma son zamanlarda kitaplara pek düşkün, zaten kendisine epey küçükkenden beri kitaplar alıyoruz. Hatta daha 3 aylık bile değildi, kucağıma oturturdum beraber dergi bakardık. Hatta hatta yeni doğduğu zamanlarda (yani yaklaşık 1 aylıkken filan) kendim roman okurdum ama yüksek sesle, o da dinlerdi. Yüksek sesle okumak yorucu ve garip biraz o nedenle bunu çok fazla sürdüremedim ama arada yapıyordum. Sonra dediğim gibi 3 aylık olduğunda kucağımda resimli masal kitaplarını okurduk, o zaman bu kadar çabuk sıkılmıyor ilgiyle ve heyecandan salyalar eşliğinde dinliyordu. Sonra sonra özellikle de yürüme çalışmaları esnasında kitaplara olan ilgisini yitirmişti. Tek amacı yürümekti zaten o sıralar. 
6 aylıkken kendi kendine kitap sayfalarını rahatlıkla çevirebiliyordu. Hatta fotoğraflar var, kitaba bakıp bakıp gülüyor kendince.. O zamanlar Hüma Hanım'ı beşiğine sağını solunu yastıklarla destekleyip eline bir kitap birkaç oyuncak verip kendi halinde takılması için bırakabiliyordum. Neredeyse yarım saat takılıyordu. Tabi benim işe başlamam, anneannesinin bir an kendisini yalnız bırakmaması ve beni özlüyor olması nedeniyle şimdilerde kendi kendine pek vakit geçirmiyor. Çok nadir. Ama yine de ben odasında yerde otururken ve ona karışmazken kendi kendine bir oyun kurup oynayabiliyor. Öyle durumlarda hiç müdahale etmiyorum bırakıyorum kendi haline...
Lafı aldım nereye götürdüm yine, neyse son zamanlarda kitaplara olan ilgisi arttı. Zaten 1 yaş civarında başlamıştı İlk Sözlüğüm tarzındaki kitaplarla ilgilenmeye.. Sonra onları çok sevdi bir sürü çeşitini aldık hatta hala bakıyor onlara ara ara..
Şimdilerde ise küçük bir okur oldu kendisi adeta. Zaten D&R gezmeyi de çok seviyoruz ailecek.. Girdik mi çıkamıyoruz.. Hüma'da seviyor, rafların arasında dolanıyor, kitaplara, oyuncaklara bakıyor...
Kitapçıya gidelim diyince seviniyor hemen anlıyor nasıl bir yere gideceğimizi. Geçenlerde kitap fuarı vardı, küçük okur olarak oraya da gitti anneannesiyle hatta şimdiden bir tane imzalı kitabı bile var. Anneannesi kitapçıya gideceğiz diyip de fuara götürünce biraz bozulmuş gerçi bizimkisi anneanne kitapçıya gidelim diye tutturmuş... İkna olmamış oranı kitapçı olduğuna. Fuardan epey güzel kitaplar almışlar. Fisher Price'in bir kitabı var, onun değişik versiyonlarını da görmüştüm D&R'da, sayfalarda kapaklar var, kapakları kaldırınca alttan başka resimler çıkıyor. Bir de İş Bankası yayınlarının masal kitaplarından almışlar, beğendim ben de, hem resimleri güzel, hem kısa, hem de yaşına uygun.. 

Evde salonda da bir kitaplığımız var artık, Tolga büro için almıştı ama sonra eve getirdi, çok da iyi oldu çünkü bizim çalışma odası üst katta olduğu için tüm kitap ve CD'ler üst katta duruyordu, elimizin altında kitaplık yoktu hiç. Kitaplık gelince kurduk, iki rafını da Hüma'nın kitaplarına ayırdık. Tabii çok hoşuna gitti, oraya onun kitaplarının da koyulması. Gidip kendisi alabiliyor istediği kitabı.. Kitapçı diyor kitaplığa.. Anne ikimiz kitapçıya gidelim... 
Bir akşam Hüma'yı uyuttuktan sonra bir baktım salonun çeşitli yerlerinde Hüma Hanım'ın kitapları yayılmış vaziyette. Çektim resimlerini, işte "Hüma Ne Okuyor?"sorusunun cevabı böyle. 


Favorilerimizden Ayşegül serisi ve kitap fuarından alınan İş Bankası yayınlarının Bremen Mızıkacıları


Hüma'nın en sevdiği sözcükler kitabı, dediğim gibi aylardır sıkılmadan bakıyor.
Çok Meşgulüm, içinde çocukların yaptıkları eylemlerin çizimleri var, örneğin kum oynayan bir çocuk, ellerini yıkayan bir çocuk, saçlarını tarayan bir çocuk gibi...Gerçekten başarılı bir kitap tavsiye ederim.  
Bebekler ve Çocuklar için İlk Yardım Kitabı (kitap benim ama Hüma nasılsa ele geçirmiş ve benden önce okumuş anlaşılan)




Hüma'nın Kitapçısı_1


Hüma'nın Kitapçısı_2


Kitaplar her zaman okumak için değil ya, bazen üzerine basmak için, o gün bu kitabın üzerine çıkıyordu Hüma Hanım, ya da bazen üzerine bir şeyler koymak için :)





Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.