Kek Tarifi

By Aralık 25, 2012 ,

Bir süre önce Hüma'cığımla bir haftasonu oturup kek yapmıştık ve de çok güzel olmuştu. Ne zamandır yazayım diyordum ama tarifle resimleri bir türlü bir araya getirememiştim. Bugüne kısmetmiş bu kek tarifi. Ben bu işlerde pek becerikli değilim ama Hüma'yla yapmak güzel oluyor hem de severek yiyor diye yumurta fazlamız (malum köy yumurtası bulmak zor ve de biz başka yumurta almıyoruz artık) ve vaktimiz oldukça bu tip işlere girişiyoruz.  

Bu tarifi daha önce kuyabiyee yazımda bahsetmiş olduğum Arzu Aygen ve Ülfet Aygen'in Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabından yaptım. İlk denememi keki yakmak suretiyle mahvetmiş olduğum için tekrar denedim ve gerçekten çok güzel oldu. O nedenle burada tarifi yazmak istedim. 

Sevim Teyze'nin Tahinli Keki
  • Malzeme (8-10 kişilik)
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı pekmez
  • 5 yemek kaşığı (125 gr) tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı süt (oda sıcaklığında)
  • 3 avuç iri dövülmüş ceviz
  • yaklaşık 2 su bardağı tam buğday unu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • bir tutam doğal kaya tuzu

Hazırlanışı
  • Fırınınızı 170 (turbo 150) derecede ısıtın. Yaklaşık 25 santim çapında bir kek kalıbını yağlayıp unlayın veya içine yağlı kağıt döşeyin
  • Yumurtalarla pekmezi mikserle 10 dakika kadar çırpın. Çırpmaya başladığınızda koyu renkli bir karışımken, 10 dakika sonunda rengi açılmış, köpük köpük koyu bir kıvam kazanmış olacak. 
  • Tereyağını ilave edip iyice eriyene kadar, yaklaşık 5 dakika daha çırpın. Tahinin dibinde 2 parmak kadarını kekin üzerine ayırıp kalanını kek hamuruna boca edin. Kek hamuruna süt ve 2 avuç ceviz katıp tekrar karıştırın. Tam buğday unu ve karbonatı eleyerek hamura katın. Eleğin üzerinde kalan kepekleri de hamura ekleyin. En sın olarak vanilya ve tuzu da kattıktan sonra tahta kaşıkla tüm malzeme iyice karışana kadar harmanlayın. Sıvı kıvamlı, yumuşak bir hamur hazırlamış olacaksınız. 
  • Hazırladığınız kalıba kek hamurunu boca edin. Üzerini düzelttikten sonra ayırdığınız tahini gezdirin. Kaşığın terisyle tahini kekin üzerine hafifçe yaydırın (bu sırada mermer deseni ortaya çıkıyor, fırında iyice belirginleşiyor) Kalan bir avuç cevizi desen üstüne serpiştirip fırının orta rafına yerleştirin. 
  • Sıcak fırında 45 dakika kadar pişirin. En ortasına batırdığınız kürdan temiz olarak çıkmalı.  
Tarifi aynen kitapta olduğu gibi yazdım, malzemelerin içinde vanilya yok ama hazırlanışında bahsediliyor, ben vanilya koymamıştım, bu detayı da yazarken fark ettim. 

Bu arada kitabın kekler ile ilgili bölümünün başında bazı püf noktalarından bahsediliyor, malzemelerin her zaman oda sıcaklığında olması gerektiği, kekin tahta kaşıkla ve sadece malzemelerin karışmasına yetecek kadar karıştırılması gerektiğinden (çok uzun süre iyice bulamaç olana kadar değil) bahsediliyor. Ayrıca başka püf noktaları da var, artık diğer detaylar için kitabı alın derim zaten güzel tarifleri ve sağlıklı malzemeleri ile kesinlikle edinilmesi gereken bir kitap. 
Bu arada ben tarifte bazı değişiklikler yaptım, mesela 1 bardak yerine 1,5 bardak pekmez koydum, bana tatsız geliyor aksi halde. Sonra cevizleri iyice öğütüp koydum, Hüma rahat yesin diye ve de kekin üstüne mermer deseni yapmakla uğraşmadım. Sonuç, gayet başarılı, bol kalorili (içindeki yağ miktarına bakın!!) ama aynı zamanda bol besleyici bir kek. Tam buğday unu ve pekmezden dolayı rengi koyu kahverengi oluyor, annem yaktığımı iddia etmişti ama alakası yok, öyle oluyor, kurabiyeler de aynı şekilde.

Sonunda mikserden korkmaktan vazgeçip işe el atan Hüma'cık

Hmmm

Tadına bakiiim 

Ohh elimi kolumu sokayım :)) 
Bu arada elinde de kendi plastik kaşığı var, illa onunla karıştıracağım diye tutturdu. 

Bir daha bakiiim tadına, bir daha....
 

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.