Hüma'nın Spor Okulu

By Ekim 25, 2012 ,

Bu yazının başına gelmeyen kalmadı, ne zamandır bir türlü yazı ve fotoğrafları bir araya getirip de yazıyı yayınlayamadım. En son tam yazısını da yazdım fotoğraflar silindi bir şekilde. Sonra geri geldi fotoğraflar ama bu seferde resimler bozulmuş bir şekilde. Sonuçta telefondan tekrar yükleyip eklemek zorunda kaldım. Ama sonra onlar da silindi nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde ve baktığımda geri gelmiş olduğunu fark ediyorum şu an. Nasıl bir şeydir anlamadım ama neyse...
---------------------------------------------------------------------------------------------
Bir süredir yazılarımda bahsettiğim Hüma'nın spor okulu ile ilgili yazmaya karar verdim ve fotoğrafları derlemeye çalışıyordum ama baktım elimdeki fotoğraflar iyi değil, geçen hafta yeni fotoğraflar çektim. 
Hüma yaklaşık 1 aydır gidiyor, Smile Kids Gym'in "Baby Gym" programına. Smile Kids Gym sanıyorum eskiden My Gym'de çalışan hocalar tarafından kurulmuş. Kentpark'ın arka tarafında yeri, bir apartmanın giriş katı, geniş camlar var dışarıyı gören o nedenle aydınlık ve ferah... Geçen hafta öğrendim ki tam bir aile şirketiymiş, biraz da sanırım bu sebeple çalışanlar ilgili ve güler yüzlü. 
Böyle bir oyun grubuna dahil olmasını Hüma epey küçükken düşünmüştüm ilk, hatta Gymboree'de deneme dersine gittiğimizde Hüma'cık 3 aylık bile değildi ama sonra çok küçük olduğuna karar verip anlamsız bulmuştum (neyse ki). 
Son dönemlerde de bir süredir düşünüyordum zaten hatta yine Gymboree'de ayına uygun bir deneme dersine gitmiştik ama ben pek memnun kalmamıştım çünkü hem katılan bebeklerin çoğu daha yeni yeni emekliyordu (ki o sırada Hüma baya baya koşuyordu) hem de ulaşım problem olmuştu. Bir taraftan da yazın zaten parkta orada burada aktif vakit geçiriyor düşüncesiyle bu işi sonbahara ertelemeye karar vermiştim. 
Hüma'nın çocuklardan korkması ve kaçması son yaşadıkları itibari ile tavan yapınca Çağla'nın da önerisiyle böyle bir oyun grubuna başlamak fikri tekrar gündeme geldi. Aslında çok fazla araştırmadım neler var Ankara'da diye çünkü kreş ya da yuva tarzı bir yerin oyun grubuna katılmak istemiyordum. Gymboree üzerinde duruyordum daha çok ve alternatif olarak da Helen Doron'u düşünmüştüm, bebekler için İngilizce olayı. Ama İngilizce olayı çok mantıklı gelmedi, hem de İzmir'de Yağmur'la beraber katıldığımız ders biraz sıkıcı gelmişti bana her ne kadar Hüma ilk kez gittiği için hevesle katılsa da. Ankara'da yeni açıldı ve gidip görmedim yeri ama İzmir'de gittiğimiz Helen Doron oyuncaklar ve iç mekanda kullanılan malzemeler açısından biraz kalitesiz ve özensiz gelmişti bana. 
Gymboree'yi de aslında bazı açılardan beğensem de bazı açılardan da beğenmediğim için kararı Smile Kids olarak verdim. Gymboree Amerikan sistemi bir franshise ve de dünya çapında bir çok ülkede bulunan ve beğenilen bir sistem. Oyuncakları, kullandıkları aletler vs güzel. Hatta müzik, resim gibi farklı alternatifler de mevcut, ben müzik grubunu düşünmüşüm ama ne yazık ki hafta içi müzik dersleri. Bir de dediğim gibi Gymboree GOP'da olduğu için ulaşım biraz zor oluyordu, hele ki yol çalışmaları filan da olunca... Sonra Gymboree'de sınıf biraz karanlık ve kasvetli geldi bana. Bir de ders bitince hemen herkesi dışarı çıkarıyorlar, çocuklar daha ne olduğunu anlamadan kapının önünde buluveriyorlar kendilerini. 
Smile Kid'i eski My Gym tayfası açmış filan denince orada da bir deneme dersine gidelim dedik ve hemen orada karar kıldık. Ulaşım açısından bizim için elverişli, rahatlıkla Hüma ile ikimiz gidebiliyoruz hatta çıkışta da Cepa veya Kentpark'ta vakit geçiriyoruz güzel oluyor. Mekan ferah, zemin ve etraf çocuklar açısından uygun. Daha büyük çocukların ebeveynleri dahil olmuyor, onların beklemesi için içerisinin görüntüsünün televizyona verildiği bir kantin var. Biz küçük grupta olduğumuz için biz de çocuklarla beraber oluyoruz, hareketleri yapmalarına yardım etmemiz gerekiyor zaten. Hatta ben daha çok yoruluyorum diyebilirim 1 saat içinde. Program kabaca şöyle önce 10 dk filan çocuklar oradan oraya koşturup alışıyorlar, sonra öğretmen gelip ısınma hareketleri yaptırıyor, çocukları ikna etmek için bir mizansen eşliğinde; kafalarını öne, yana sallayıp kollarını öne arkaya çevirip, tiktak tiktak saat olup sonra da yere oturup burunlarını bacaklarına değdirmek ve bu arada anlatılan iki kardeş varmış hikayesi, balonu çeken küçük kelebek ve ormandaki örümcekler gibi hikayelerle ısınma egzersizlerini tamamlıyorlar. Sonra 20 dk boyunca kurulan parkurda spor yapıyorlar. Jimnastik minderleri, hulohoplar, pilates topları, denge tahtası, trambolin vs kullanarak çeşitli istasyonlardan oluşan bir parkur kuruyorlar. Parkuru genelde 3-4 sefer ancak tamamlıyor çocuklar tabii grubun sayısına ve parkurun zorluğuna göre değişiyor. Sonrasında da 20 dk kadar serbest oyun saati oluyor. Bana kalırsa bu bölüm çok da verimli geçmiyor ama bizim amacımız Hüma'nın diğer çocuklarla birlikte olmaya alışması olduğundan çok sorun etmiyorum. Bana kalırsa bu verimsizliğin birkaç denedi var;  öncelikle serbest saatte kullanılan oyuncaklar çok iyi değil ve de gördüğüm kadarıyla pek değişmiyor.   Sonra çalışanlar yani ablalar fazla müdahil olmuyorlar. Bir taraftan da henüz yaş itibariyle beraber oynamayı bilmedikleri için de verimli geçmiyor diye düşünüyordum ama diğer taraftan da bir arada kalmazlarsa nasıl öğrenecekler birlikte oynamayı diye düşünerek serbest oyun saatleriyle ilgili eleştirimi biraz hafiflettim aslında. Ders çıkışında salonun bebekler için jimnastik aletlerinin de olduğu bölümüne alıyorlar kalmak isteyenleri isteyen istediği kadar orada vakit geçirebiliyor. Hatta bazen gaza gelip büyük çocukların seansına bile katılanlar oluyor kısa süreli, onlarla beraber koşmak ya da egzersizlerini yapmaya çalışmak gibi. Biz de genelde ders bitiminde bir süre orada vakit geçiriyoruz, çocuklar için pilates toplarıyla oynuyoruz. 
Bir de salı günleri serbest oyun günü oluyor, çocuklarla beraber velileri o alanda istedikleri gibi oynuyorlar. Burada amaç biraz çocukların bir  arada olması galiba, serbest saatlerde eğitmenler dahil olmuyorlarmış. Yalnız annem isyan ediyor, kadınlar biraraya gelip oturuyorlar, çocuklar ortada kendi hallerinde, düşüyor, ağlıyor ya da başka bir şey ama hiç ilgilenmiyorlar diyor. Annem Hüma oynasın diye oradaki minderlerden ve diğer ekipmandan kullanarak Hüma'ya küçük küçük parkurlar yapıyormuş. Ama Hüma'yı gören çocuklar da bizimkilerin başına üşüşüp oynamak istiyorlarmış. Çocuklar gelince de Hüma'nın keyfi kaçıyormuş. İşte serbest günler de böyle geçiyormuş. 
Genel anlamda memnunum ben Smile Kids'ten. Yalnız Hüma son 3-4 haftadır inanılmaz hareketlendi ve yerinde durmaz bir hale geldi. Bir taraftan da sürekli konuşuyor bıdır bıdır.  Kendisini zapt etmek zor olmaya başladı özellikle evin içinde. Onunda dışında bizim beklentimiz dediğim gibi çocuklarla bir arada olması olduğu için diğer aksaklıklara fazla takılmıyorum. 3 aylık programa kayıt olmuştuk şimdilik 1 ayı bitti sanırım buradaki program bitince yeniden kayıt olur muyuz bilmiyorum, bir de anne-bebek yogası tarzı bir şey arayışındayım ama bunu evde kendimiz mi denesek yoksa bir yere mi gitsek o kısmına karar vermedim. Bir yer buldum aile yogası adı altında beraber yoga yapılan... Bakalım belki oraya da bir ara deneme dersine gideriz. Şimdilik buraya devam... 


Hüma tramboline çıkıyor. 


 İlk zıplamalar


 Poz veren Hüma
Isınma Hareketleri-1


Isınma Hareketleri-2
Isınma Hareketleri-3
Hüma salıncak oluyor...




Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum