Hüma'nın Çekirgesi

By Eylül 19, 2012

Ben işe başladıktan sonra Hüma Tolga'yla daha çok vakit geçirir oldu. Sabahları ben erken çıktığım için onlar baba-kız kalıyorlar evde. Çoğunlukla hemen anneanneye geçmiyor Hüma, birkaç saat babasıyla vakit geçiriyor. Hatta son haftalarda bu vakit geçirmenin bir kısmı beraber uyumak şekline döndü. Sabahları ben giderken bazen uyanıyor bazen uyanmıyor Hüma hanım, uyanmadığında da işe gittiğimi bildiğinden sorun etmiyor artık. 
Uzun lafın kısası benim işe gidiyor olmam Hüma'nın babası ile vakit geçirmesi için güzel bir fırsata dönüştü. Zira ben evde olduğumda babaya pek yüz verilmiyor. Ama duyuyorum ki ben olmadığım zaten birlikte çok güzel vakit geçiriyorlar. Hatta öyle ki gülmekten yerlerde yuvarlanıyor ya da benimle birlikteyken hiç olmadığı kadar konuşkan ve neşeli olabiliyor Hüma kuşu. Hem de benimle birlikte yaptıklarından daha farklı şeyler yapıyorlar. Bir kere Tolga'yla birlikteyken daha serbest takılıyor Hüma, her ne kadar ben de serbest bıraksam da o bana yapıştığından yanımdan ayrılmıyor. Ama Tolga ile durum öyle değil, serbest takılıyor, kendi kendine oyun oynuyor. Bazen telefonla konuşurken bu sesler Hüma'dan mı çıkıyor demekten alamıyorum kendimi. Tolga da ben yokken ne yaptıklarını merak ettiğimi bildiğinden fotoğraflar ve videolar çekiyor. 


Neyse efendim benim işte olduğum, Hüma'nın da anneanneden erken geldiği günlerden birinde bizimkiler balkonda bir çekirge yakalamışlar. Sonra Tolga bu çekirgeyi Hüma'nın incelemesi için fotoğraflarda görülebileceği gibi kavanozun içine koymuş. Hüma uzun süre çekirge ile haşır neşir olmuş. Sonra ben gelince de bir heves bana gösterdiler. Böcek böcek diye gezdi durdu bütün akşam. 








Hüma için olağanüstü bir hadise tabii bu çekirge olayı...

Benim araştırmacı, gözlemci çocuuum...


Şaşkınlıkla çekirgenin hareketlerini izleyen Hüma'cığın surat ifadesinden hayreti anlaşılıyor. 

Şşş çekirge, napıyorsun orada..

O gece çekirgeye daha fazla zulüm etmemek için Tolga çekirgeyi salıverdi. Ertesi gün çekirgeyi soran Hüma bu duruma çok bozuldu. Kendisine çekirgenin balkondan kaçtığını söyledik. Gitti baktı, inceledi.
Sonra da günlerce kaçtı gitti, kaçtı gitti balkondan diye sayıkladı durdu garibim. 

Benim hayvanlardan korktuğum da göz önünde bulundurulduğundan bilhassa benim olmadığım ortamlarda (benim tepkilerimin Hüma'yı da etkilemesini istemem) Tolga ile birlikte hayvanlarla haşır neşir olmasını destekliyorum. Denge şart...

Bunları da Okuyabilirsiniz

1 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.