Hüma İngilizce Konuşuyor

By Haziran 28, 2014

Kafamda dönüp duran onlarca yazı konusu, alınmış bir sürü not, kaç tane taslak... Hepsi duruyor maalesef vakitsizlikten. Onu da yazayım bunu da yazayım derken aslında Hüma ile ilgili çok fazla şey yazamaz oluyorum bazen. Neyse ki her yazımda biraz anlatıyorum yaptıklarını. 
Bu aralar da canım biraz Hüma'yı anlatmak, Hüma'nın yaptıklarını yazmak, tarihe not düşmek istedi doğrusu. Hüma'nın ingilizce macerası da bunlardan biri. 
---
Hüma'nın okulda 2 tane öğretmeni var, 1 tanesi sadece ingilizce konuşuyor. Ehh Hümacık okula başlayalı da neredeyse 1 yıl olacak. Tabii bunca zamanda epey bir ingilizce ile haşır neşir oldu. Zaten Hüma Ne Okuyor #4 yazımda da bahsettiğim gibi evde de zaman zaman ingilizce kitaplar okuyoruz, şarkılar dinliyoruz hatta bazen çizgi filmleri de ingilizce izliyoruz. Yani hayatının içinde ingilizce, birçok hayvanın, günlük hayatta kullandıkları nesnelerin ingilizcelerini biliyor, ayrıca bazı kalıp cümleleri de, ayrıca tüm renkleri ve 10 kadar saymayı da. Hatta kendisi de çat pat cümleler kurarak ingilizce anlatıyor güya derdini :)) 
Bazen dedesine söylüyormuş ingilizce bir şeyler, sonra da anlamayınca ingilizceyi bırakıp "ya dede anlamıyorsun, bak şunu diyorum" gibi Türkçe açıklamalarda bulunuyormuş. Hatta bazen kızıyormuş anlamıyorlar diye :)) 
Tabii bana da yapıyor bazen, kendisinin konuştuğunu, bizim anlamadığımızı düşünmesi ise çok tatlı... Epeyce vakit oldu, bir seferinde bana yeri göstererek ısrarla bir şeyler söylüyor ben de anlamıyorum ne dediğini, tekrar tekrar soruyorum. O da aynı şeyleri söylüyor sürekli. En sonunda "üff anne buraya geleceksin diyorum" dedi. Meğerse "ingilizce" buraya gel diyormuş..
Bu arada minnoşun hakkını da yemeyim yukarıda bahsettiğim kelimeler bir tarafa, "good morning", "how are you?, fine thanks", "quite please", "what is your name", "how is the weather today" gibi daha sık kullanılan cümleleri gayet anlaşılır şekilde telaffuz ediyor. Anlamadığımız kısımlar genelde onun kulak dolgunluğu ile attığı ya da bildiği kelimelerin arasını doldurarak kurduğu cümleleri oluyor sanıyorum.
Bugün bana, "would like to have salad?" diye sorduğunda biraz şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Sonra da bıdır bıdır devam etti konuşmaya, yine çoğu anlaşılmıyordu gerçi :)

Geçen hafta Elmo izleyecekti, dedim hadi ingilizce izle, zaten aynı bölümleri defalarca izlemesinin de etkisiyle sıkıntı olmuyor, kıkır kıkır gülerek izliyordu. Bu defa nedense pek anlayamadı, biraz daha hızlı mı konuşuluyordu o bölümde yoksa bize mi öyle geldi bilmiyorum ama "anne bunlar ingilizce konuşmuyor, baksana ingilizce konuşmuyor, anlamıyorum" dedi Hüma. Kendisi o kadar emin yani ingilizce bildiğinden :) Sonra tamam madem Türkçe açalım deyip Türkçe'yi açtığımda, "hıhh işte şimdi ingilizce konuşuyorlar" dedi. Ben yok annecim bak Türkçe konuşuyorlar, bak şunu dedi, bunu dedi diyerek ikna etmeye çalışıyorum Hüma'yı ama yok, "anne ingilizce konuşuyorlar, bak anlıyorum" dedi. Kendine güvende son nokta :) 

Bu arada, çeşitli yazılarımda bahsettim hep, bizim evde son 1 yıldır televizyon yok, yani şöyle televizyon makinası var da, yayın yok, sadece CDden izlenebiliyor. Biz sanıyorum yıllar boyunca diziye ve filme doymuşuz pek bir şey izlemiyoruz. Hüma'nın da CD'leri var, onları izliyor. Genelde en fazla haftada 1-2 saat kadardır Hüma'nın televizyon izlemesi. O da çoğunlukla hafta sonları. Eğer birkaç hafta üst üste hiç izlemediyse -ki geçtiğimiz haftalarda Nişanımız Var olduğundan öyleydi- hafta içi de izleyebiliyor. Favorisi ise tabii ki Elmo. 
Bunlar Hüma bir şeyler izlerken standart sahnelerdi, şimdi bir kedi eklendi kareye, o da Hüma ile birlikte izliyor :)) 
Kucağında Elmo ile Elmo'nun Dünyası izleyen Hüma Kuşu... Kedi de izliyor.
Kıştan beri bir de mısır patlatıyoruz, ohh değmeyin Hüma Kuşunun keyfine. 
Mısırlarımız ise tabii ki organik, İpek Hanım'ın Çiftliği'nden almıştım. 

Bunları da Okuyabilirsiniz

5 yorum

  1. Maşallah ona! Bu yaşta öğrenmesi ne kadar güzel, ileride çok daha kolay olacak geliştirmesi. Temeli sağlam oluyor bu şekilde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilerisi için nasıl olur bilemiyorum ama yeni bir dil beyinde yeni bağlantılar demek o yüzden iyidir diyorum :) bir de öğrenmek hoşuna gidiyor..

      Sil
    2. Maşallah Hüma'ya nasıl da keyifle seyrediyor:)

      Sil
  2. Maşallahhh yabancı dil öğrenmek bence bir yetenek ve bu güzel kızınızda var belli ki.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.. babasına çekmiş olsa gerek.. gerçi ben de fena sayılmam :))

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.