Hüma'nın Müzik Okulu

By Mart 12, 2013 , ,

Hüma, daha önce Hüma'nın Spor Okulu yazımda bahsettiğim gibi Smile Kids Gym'e gidiyordu. Yılbaşı haftası son kez gitti sonra devam etmedi çünkü son zamanlarda sıkılmıştı. Katılmak istemiyor, ilk fırsatta gidelim diyordu. Spor okulunun yeri hemen Cepa'nın arkası olunca çıkışta illa ki uğruyor, uğrayınca da akşama kadar çıkamıyorduk alışveriş merkezinden. Evde geçirdiğimiz vakit azalınca bu Hüma'nın da benim de hoşuma gitmemeye başladı. Öyle olunca biz de devam etmedik. 
Bir süre evde vakit geçirdik benim tezin çalışmalarımın da yoğun olduğu bir dönem olunduğundan ben de sık sık Hüma'yı anneanneyle bırakp evde ders çalışmak zorunda kaldım. 
Yılbaşı Partisi yazımda Çağla-Yahya-Onat'ın yılbaşında bizde olduklarından bahsetmiştim. O sıralar Çağla ile çocuklar ile ilgili uzun uzun konuşma fırsatımız olmuştu neyse ki :) Hüma ile ilgili olarak bir oyun grubu, drama ya da ritm atölyesine başlamanın iyi olacağına karar vermiştik. Ben de arayışlara başlamıştım ufak ufak. Sonrasında bir çocuk gelişim uzmanıyla da görüştük, son dönemlerde evde olduğundan bir de çocuk travmasından bahsedince ve tabii daha önemlisi Hüma'yı görünce bir oyun grubunu o da tavsiye etti. Ayrıyetten bu yaz kreşe başlamasını önerdi. Bana da mantıklı geldi zaten artık evde sıkılıyordu. Kreş konusu tamamen başka bir konu, uzun uzun yazacağım maceralarımızı zira daha kreş başlamadan başladıla maceralarımız.
Neyse arayışlarım sonunda çocuklar için hazırlanan programların genellikle 3 yaş ve üstüne hitap ettiğini öğrendim. Bulabildiğim az sayıda alternatif arasından Atölye Mini Sanat'ı seçtik. Mini Sanat'ta Hüma'ya uyan tek program 18-24 ay bebekler için olan müzik atölyesi (KinderMusik) oldu. Deneme dersiydi hafta içi programıydı derken 1 ayı geride bıraktık. Her ne kadar henüz doğru düzgün fotoğraf çekememiş de olsam artık bu konuyu yazayım dedim. 
Dersin içeriği çeşitli müzikler eşliğinde hem ingilizce kelimeler öğretmeye çalışıyor hem de ritm tutturuyor öğretmen. Bazen küçük bir zil ya da müziğin ritmine göre sallanmak üzere bir tül gibi çeşitli malzemeler de olabiliyor. Bir üst grubun dersine de girdik, üst grup içerik açısından Hüma'ya daha çok hitap etse de öğretmen yaşıtlarıyla bir arada olmasının daha iyi olacağını söyledi. Neyse Hüma'cık oraya severek gidiyor ve derslere çok güzel katılıyor. Diğer çocuklardan rahatsız olmuyor aralarına bile karışıyor bazen. Bu kısım benim açımdan harika sonunda çocuklarla olan sorununu aşmaya başladı için acayip seviniyorum. Bu arada atölyeler veli katılımlı, çocuklar isterlerse tek başlarına da katılabiliyorlar. Beklemiyordum ama Hüma bile bir saat sadece öğretmenle tek başına ders yaptı. O sırada da camdan izledim biraz ve birkaç fotoğraf çektim telefonla. Ancak bu kadar oldu görünmemeye çalıştığım için. 



Mini sanat atölyede resim dersi de var hatta daha başka bir sürü ders ve program var. Şimdiye kadar sadece müziğe gitmiştik, resime de bir kez deneme dersine gittik ama sadece Hüma olduğu için pek verimli geçmemişti. Şimdi artık cuma günü için yeni bir program açılmış sabahtan bir saat müzik ve sonra da bir saat resim. Bakalım bu hafta itibariyle iki saatlik programa devam edecek. Bakalım diğer çocuklarla nasıl devam edecek dersler. 

Böylece cumartesi günümüz boşalmış oldu tabii şimdilik.. Cumartesi için de Hüma'ya başka bir program buldum, onunla ilgili de önümüzdeki haftalarda yazacağım inşallah...


Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.