Hüma Ne Okuyor #5

By Kasım 20, 2014 , , ,

Hüma ne okuyor kısmını epeyce aksatmışım.. Oysa kitap almayı da okumayı da asla ama asla aksatmıyoruz. Akşamları uyumadan önce mutlaka en az bir kitap okuyoruz. En az diyorum zira ben bunu özellikle birle sınırlandırdım, biliyorum ki Hüma 10 kitaba kadar sıkılmadan dinler. Ama zaten yatağa geç giriyor hep, o nedenle genelde çokça kitap okumaları hafta sonuna bırakıyorum. Anneannede kaldığından ise herhalde 5-6 kitaptan önce uyumuyor tabii anneanneye geçiyor nazı.. 
Hüma'nın en sevdiği kitaplar listesinde ilk 3'e girer "Ama Bu Okulda Uzaylılar Var"... Ben bu kitabı alalı herhalde bir altı ay olmuştur. Butikbebe'nin kampanyalarından birinden almıştım. Doğrusu Hüma biraz hassas bir tip olduğu ve de bazen olur olmaz şeylerden korkabildiği için acaba uzaylılardan korkar mı diye düşününerek almıştım kitabı. Ama hiç düşündüğüm gibi olmadı. İlk okunuşundan itibaren çok sevdi. Uzunca bir süre sürekli bu kitabı okuttu. Hatta bir gün bir baktım benimle birlikte ezberden okuyor kitabı, ezberlemiş 5-6 sayfasını hem de kelime kelime... 
Kitap gerçekten çok keyifli benim de severek okuduğum ve kesinlikle tavsiye ettiğim bir kitap. 
İşte bu da en sevdiğimiz sayfa... Uzaylı arkadaşı Panpan Baybars'ın tabağına solucanlı makarna doldurunca Baybars iğreeennçç diyo... Burada Hüma Kuşu kopuyor tabii... :))
Kitabın çizimleri, renkleri de çok başarılı... 
Son haftaların favori kitabı ise kesinlikle Pinkalicious... Hüma bayıldı... İngilizcesi de çok ağır değil, çizimler de hikaye de güzel... Nereden alacağım derseniz tabii ki Homer Kitapevi..
Pinkalicious kelimesinin ne demek olduğunu ve nasıl türetildiğini de anlattım Hüma'ya.. Sonra baktım kendi kendine türetiyor bluecalious filan diye... Hoşuma gitti :D
Son dönemde aldığımız kitapların hemen hemen hepsi ingilizce, Türkçe kitapları epeydir bitirdik gibi oldu, yani heyecanlı kitaplar pek kalmadı sanki.. Öyle olunca ingilizcelere bakıyoruz. Başlarda ingilizcesini okuyup geçiyor, anlatmıyordum. Artık hem ingilizcesini okuyorum hem de Türkçe mealini.. Hem de her cümlede bir iki kelimeyi soruyorum ne demekti diye... Bu şekilde öğrenip öğrenmediğinden emin değilim ama olsun.. Genelde okulda ya da şarkılardan, çizgi filmlerden öğrendikleri daha çok aklında kalıyor, mesela hayvan isimleri, renkler, organlar, yiyecekler. Kitabı da birkaç kez anlattıktan sonra zaten hikayeyi çözdüğü için rahatlıkla anlıyor.

Son olarak Hüma'nın çizimlerini daha çok sevdiğini tahmin ettiğim, benim için ise hem Hüma'yı çizmeye heveslendirmesi açısından hem de yatağa geç girilen akşamlarda hemencik okunup bir kitap olması itibariyle önemli :) Ehh bazen kitap faslını kısa tutmak gerekiyor.. 

Bunları da Okuyabilirsiniz

2 yorum

  1. :) Baybars'ın 3 kitabını da çok seviyor Can da ama yok yok herhalde Panpan'ın solucanlı makarnası nedeniyle "Ama Bu Okulda Uzaylılar Var" yine en çok okunan.. Bu kitaplar ürkütücü olabilmesi muhtemel şeyleri komik veya sevimli hale getirmeyi iyi başarmış, elimizden düşmüyorlar. Bu arada bloguna girmeyeli çok olmuş Minecim, şimdi tüm eksiklerimi okuycam ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Hüma da en çok bunu seviyor..
      eksikleri tamamla bakalım :)) öpüyorum

      Sil