Öğrenme Süreci

By Ocak 25, 2013 ,

Hüma'nın dil gelişimi bir süredir ciddi bir ivmeyle artmaya devam ediyordu, artık biz ona öğretmeden kendi çıkarımları ve en önemlisi gözlemleriyle yeni şeyler öğreniyor. 

Tabii aynı şekilde kitaplardan ve doğrudan kendisi ile olmasa bile konuşulanlardan da...
Mesela Fisher Price'ın hareketli kitaplarından biri var Hüma'da, "Haydi Hareket Edelim", orada buz pateni yapan çocuklar var ve buz hokeyi oynayanlar var. Onları soruyordu "Bu ne yapıyor?" ya da "Çocuk ne yapıyor" diye? Ben de söylüyordum buz pateni yapıyor diye, bir de paten kayan çocuk var, onu da aynı şekilde. Geçen gün, artık Hüma'nın masası olan sehpaya tutunmuş, bir ayağı kaldırmış ben paten yapıyorum diyor. Kimse ona hadi böyle paten yap filan demedi, işte işin bu kısmı onun yaratıcılığı oluyor galiba zira tabii ki de hiç bilmediği için paten kaymak fiilini bizden öğreniyor. Ama kitapta görüp sorduğu ya da bir şekilde kendisine anlatılan paten kayma olayını öğrenmiş.


Bu arada Fisher Price'in hareketli kitaplarını beğendik biz tavsiye ederim.  

Daha önceki Hüma Hasretim yazımda, Hüma bu benim işim, ben iş yapıyorum dediğinden zaten bahsetmiştim, bugün de aldı eline çantayı ben işe gidiyorum diyor :) 
Bugün ise çok daha komik bir şey oldu. Çukurambar Günaydın'da yemek yiyorduk, (bu arada yemekler de mekan da başarılı, bir süre etrafı izleyen Hüma, papyonlu garsonları göstererek abinin boynunda kelebek var, dedi. Önce anlamadık, tekrar etti, abinin boynunda kelebek var diye. Güldürdü bizi sağolsun akıllı bıdığım :)
İşte böyle, Çağla Hüma'nın artık doğal öğrenme sürecine girdiğini söylemişti, şimdi ne demek istediğini daha iyi anlıyorum.  

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.