Oyuncak Almanın Zorlukları

By Kasım 26, 2012 ,


Oyuncak... Oyuncak... yazımda oyuncak seçiminde nelere dikkat etmek lazım konusu ile ilgili bir şeyler yazmıştım. Güvenlik meselesi ve benim nelere dikkat ettiğim gibi... Ayrıca evdeki oyuncaklarla başa çıkma yolları...
Aslında bu oyuncak dosyasının çıkış noktası benim Hüma'ya oyuncak alırken zorlanmam ve de istediğim gibi oyuncak bulamamamdı. Ancak genel konulara değinmeden de edemedim. Dolayısıyla oyuncak konusu benim açımdan bir oyuncak dosyası oldu. Bu yazıda genel şikayetlerimi yazacağım ve bir ara da bizim aldığımız, beğendiğimiz, tavsiye ettiğimiz oyuncakları ve oyuncak markalarını yazacağım. Planım 3 yazı ile bu oyuncak dosyasını tamamlamak.. Daha önceki yazımı okumayanlar buradan buyursun (Oyuncak... Oyuncak... )

Oyuncak seçmekte, almakta zorlandığımdan bahsedip duruyorum geçen yazımdan beri, peki neden bu kadar zorlanıyorum derseniz bunun çeşitli sebepleri var. 
Bir kere birkaç marka (Fisher Price, Playskool, Chicco) piyasayı domine etmiş vaziyette nereye gitseniz aynı oyuncakları görüyorsunuz. Bir de en büyüklerinde bile (Joker gibi) aslında oyuncak çeşidi göründüğü kadar fazla değil bence hep birbirine benzer oyuncaklar var ya da aynılarından stok yapmışlar o yüzden fazla görünüyor. Üstelik de bu oyuncak sorunsalı çocuk büyüdükçe büyüyor gibi geliyor bana çünkü sırf oyuncak almış olmak için ya da oyalanması için almak istemiyorum, bir amacı olsun, gelişimine bir katkısı olsun istiyorum (ki olması gereken de bu). Ama çocuk büyüdükçe piyasadaki oyuncakların beklentimi karşılama oranı da düşüyor gibi. İşte bu konudaki şikayetlerimi aşağıdaki gibi derledim;
  1. Dediğim gibi genelde birkaç marka piyasayı domine etmiş vaziyette nereye dönseniz aynı markaların oyuncaklarını görüyorsunuz her yerde. (Hele Fisher Price delirtiyor beni, her ama her yerde ve de saçma bir şekilde tüm oyuncakları birbirine benziyor. Birçoğu yaratıcılıktan uzak, üstüne üstlük aynı şarkılar var hemen hepsinde. Bir de tüm oyuncaklarının isimleri "Eğitici" diye başlıyor. Eğitici Bakkal, Eğitici Bilgisayar, Eğitici Tırtıl... Bizde birkaç oyuncağı var ve de yetti bize dolayısıyla fisher price bitti bence)
  2. Oyuncakçılar oyuncakları düzgün sınıflandırmıyor hatta sınıflandırmıyor bana kalırsa sadece markalara göre yerleştiriyorlar. Aradığınız bulmak zor oluyor o nedenle. 
  3. Oyuncakçılarda az sayıda çeşit oluyor.
  4. Oyuncakların üzerinde yazan ay/yaş bilgisi genelde gerçekçi olmuyor ya da gelişimi en yavaş olan çocuk baz alınarak yapılıyor. Dolayısıyla aldığım oyuncaklar küçük parçalar içerebiliyor ya da oyuncak almak iyice zorlaşıyor. 
  5. Oyuncak fiyatları Türkiye'de yüksek, en azından kalite-fiyat kıyaslaması yapıldığında (burada kaliteden kasıt sırf fiziksel olarak malın kalitesi değil aynı zamanda niteliği ve amaca uygunluğu). 
  6. Her ne kadar oyuncakların üzerinde motor gelişimine faydalı yok yaratıcılığını geliştiriyor gibi notlar olsa da oyuncakların birçoğu aslında amacına uygun değil burada amaçtan kastım hem çocuğu eğlendirmek ve hem de gelişimine katkıda bulunmak.  
  7. Oyuncakçılardaki satıcıların oyuncaklar hakkında bir fikri yok dolayısıyla yardımcı olamıyorlar ve hatta yanlış yönlendirebiliyor. Zaten genelde en çok satılan popüler oyuncaklara yönlendiriyorlar. 
  8. Her ne kadar Joker gibi büyük oyuncakçılarda sınırlı sayıda oyuncak için olsa da genellikle oyuncakların açıkları yok dolayısıyla deneme, ne olduğuna bakma şansı yok ve seçim yapmak zorlaşıyor. Üstelik kutuların üzerindeki bilgiler biraz abartılmış ve dolayısıyla da yanlış yönlendirmeye müsait bana kalırsa. 
Peki şikayetlerime çözüm bulabiliyor muyum? Büyük ölçüde hayır maalesef. Ama bir şekilde de oyuncak almaya devam ediyorum mecburen. Bir dönem (Hüma'nın yürüme çalışmalarına hız verdiği 10 ay-14 ay arası) oyuncak konusu o kadar problem olmuyordu zira hem az oyuncak alıyorduk hem de sanıyorum yaşına uygun daha çok oyuncak bulabiliyorduk. Ama özellikle havaların soğuması ve evde geçirilen vaktin artması ile birlikte Hüma'nın yavaş yavaş bebeklikten oyun çocukluğuna doğru geçmekte olduğu gerçeğiyle birlikte oyuncak alma ihtiyacı arttı. Dediğim gibi biraz sorun olmaya başladı benim açımdan. 

Peki neler yapıyorum...  
  1. Online oyuncakçılara ve hepsiburada.com gibi oyuncak satan sitelere bakıyorum. Yorumları okuyorum. Eğer internet alma konusunda kararsız kalmışsam ve piyasada bulabileceğim bir oyuncaksa gidip mağazada bakıyorum. 
  2. Gördüğüm her oyuncakçıya bakıyorum aşağı yukarı -ki zaten özellikle alışveriş merkezine gidildiğinde Hüma için de iyi bir opsiyon oluyor- böylece yeni gelen indirim giren oyuncak varsa yakalıyorum. 
  3. Oyuncak kataloglarını ve markaların web sitelerini inceliyorum. 
  4. Başka annelerle fikir alışverişi yapıyorum olabildiğince (ve de bu yazının bir amacı da bu zaten)
Aslında yapacak çok da fazla bir şey yok görüldüğü gibi aklına başka fikir gelen varsa söylesin. Aaa bu arada birileri Avrupa'ya gitse de Hüma'ya oyuncak sipariş etsem diye de bekliyorum zira Avrupa'da oyuncak olayı kesinlikle çok daha başarılı ve ne yazık ki Türkiye'ye daha çok Amerikan markaları geliyor sanırım Avrupa'da daha pahalı olduğu için. Bir de tabii İstanbul'da opsiyon çok daha fazladır eminim bir ara gitsek de baksak :)

Bunları da Okuyabilirsiniz

0 yorum

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.